پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 743
نویسنده : امير محمدي

در حالی كه بسیاری از مردم با نبض و ضربان قلب به زندگی متصل هستند، ‌دكتر بیلی كان و دكتر بود فرازیر از موسسه قلب تگزاس موفق به كشف راهی شده‌اند كه جریان خون بیماران در زمان از دست رفتن نبض ادامه یافته و آنها را زنده نگهدارند.

به گزارش ایسنا، این محققان سالها برای تكمیل یك قلب مصنوعی كه از كار نیفتاده،‌ فرسوده نمی‌شود و همچنین در آن لخته‌های خون یا عفونت به وجود نمی‌آید، ‌تلاش كرده‌اند.

آنها موفق به ساخت یك قلب مصنوعی شده‌اند كه به نظر می‌تواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند. تنها نكته این است كه این دستگاه یك قلب نبوده و ضربان نداشته از این رو نبضی وجود ندارد. اگر بیماری یكی از این قلب‌ها را داشته باشد،‌ به نظر مرده آمده و نوار قلبی‌اش به شكل یك خط ممتد خواهد بود.

این دستگاه جدید از نوعی فناوری استفاده می‌كند كه از دهه 1980 برای كمك به نارسایی قلبی مورد استفاده قرار دارد. یك دستگاه كمك بطنی كه نوعی دستگاه گردش خون بوده و به بطن راست یا چپ قلب كمك می‌كند. دستگاه كمك بطنی از یك روتور پره برخوردار است كه خون را گردش داده و به سمت جلو در جریانی مداوم هدایت می‌كند.

درحالی كه دستگاه كمك بطنی معمولا برای كمك به یك بخش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ كان و فرازیر دو عدد از این دستگاهها را به یكدیگر متصل كردند تا بتوانند دور طرف قلب را تحت پوشش قرار دهند.

این محققان، آزمایش‌های خود را بر روی گوساله‌ها انجام داده و اكنون یك گوساله هشت ماهه موسوم به ابیگیل دارند كه قلب ندارد.

این محققان قلب این گوساله را درآورده و به جای آن دستگاه جدید پمپاژ خود را قرار دادند.

ابیگیل اكنون براساس آزمایشات قلبی پزشكی مرده به نظر رسیده، اما یك گوساله جوان و پر انرژی است.

كان و فرازیر پس از انجام آزمایش‌های خود بر روی 38 گوساله، تصمیم به انجام آن بر روی انسانها گرفته و این دستگاه را بدن یك مرد 55 ساله مبتلا به آمیلوئیدوز قرار دادند. قلب اصلی این فرد به دلیل ابتلا به این بیماری بسیار آسیب دیده و پزشكان تنها 12 ساعت به او مهلت زندگی داده بودند. این فرد توانست با قلب مصنوعی تا یك ماه دیگر پیش از گسترش بیماری به سایر اعضای بدنش زندگی كند.

این محققان اعلام كرده‌اند كه كارهای دیگری نیز باید پیش از ورود این قلب به بازار بر روی آن انجام شود.
 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد , ,
:: برچسب‌ها: زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد